1. mai 2009

1. mai

1. Mai er fri, og arbeidaranes dag.. Men kvifor?

Den internasjonale arbeiderkongressen kom sammen i Paris i 1889 for å stifte Den annen Internasjonale. Etter forslag fra de fagorganiserte i USA ble 1. mai vedtatt som demonstrasjonsdag. Fra Norge deltok Carl Jeppesen, som sørget for at denne dagen ble valgt også i Norge. Dagen ble første gang feiret i 1890 som arbeidernes egne internasjonale kamp- og festdag. Aldri tidligere hadde arbeidere over hele Europa samlet seg på samme dag til en mønstring for felles krav. Så no veit du da :)

I natt sov eg under stjerneklår himmel i min kjære sovepose! Ein mektig soloppgong fekk eg sjå i fem-tida, noko som var magisk! Har du stått opp for å sjå på soloppgongen før? Stilig når han kjem fram og legg farge på landskapet :) Bør opplevast!

Ellers så har eg chillan med Frisbeegolf og slakkline i dag!<3 All min elsk på da:D Sjekk ut www.slakkline.no og bestill din slakkline i dag! Da har du garantert noe å chille med resten av sommern ;)


Meg, og tyskarane Josh og Ollie som var på besøk i forrige veke :) (på Fløyen;) haha)

Men no har eg ein bischen dårleg tid, for eg skal i bursdag i kveld! STIMMUNG! (stemning på tysk.. til dei som kje skjønte da;)

Ha ein fortreffeleg aften flokens :))

Ingen kommentarer: